Severity: Notice
Message: Undefined index: title_kg
Filename: kg/Main.php
Line Number: 1074
Backtrace:
File: /var/www/user60117/data/www/kashka-suu.gov.kg/application/controllers/kg/Main.php
Line: 1074
Function: _error_handler
File: /var/www/user60117/data/www/kashka-suu.gov.kg/index.php
Line: 308
Function: require_once
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
Кашка-Суу айылдык кеңешинин 2025-жылдын
4-июлундагы №1 токтомуна №1-тиркеме
|
№ |
А.А.А. |
Туулган датасы |
Билими |
Улуту |
Жынысы |
Иштеген жери
|
|
1 |
Мамараимов Садирбек Нематуллаевич |
23.08.1987. |
Орто |
Кыргыз |
эркек |
Иштебейт |
|
2 |
Тагаев Айтмамат Саитович |
08.03.1968. |
Орто |
Кыргыз |
эркек |
Иштебейт |
|
3 |
Орозбаев Абдыгапар Назарбекович |
09.05.1971. |
Орто |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
|
4 |
Нармаматов Абдыкадыр Анарбаевич |
27.02.1974 |
Орто |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
|
5 |
Термечиков Пазыл Тажибаевич |
09.02.1967. |
Орто |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
|
6 |
Жарыбеков Газыбек Жапарович |
14.09.1969. |
Жогорку |
Кыргыз |
Эркек |
Б.Жумабаев атындагы орто мектеп |
|
7 |
Термечиков Бакытбек Насиридинович |
03.10.1985. |
Орто |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
|
8 |
Сыдыкова София Исираиловна |
13.04.1974. |
Орто |
Кыргыз |
эркек |
Иштебейт |
|
9 |
Памири Кадер Берди |
21.03.2000. |
- |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
|
10 |
Памири Фазул Хак |
15.05.1998. |
- |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт
|
|
11 |
Памири Сиражул Хак |
23.12.1996. |
- |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
|
12 |
Кулмаматова Галбү Нематулла кызы |
01.07.2003.. |
Орто |
Кыргыз |
Аял |
Иштебейт |
|
13 |
Аблаева Асилкан Кожоназаровна |
16.07.1979 |
_ |
Кыргыз |
Аял |
Иштебейт |
|
14 |
Мамараимова Бүзарбап Нематуллаевна |
09.05.1985. |
Орто |
Кыргыз |
Эркек |
Иштебейт |
Кашка-Суу айылдык кеңешинин жооптуу катчысы Г.Токсонбаева
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
1.Кашка-Суу айыл өкмөтүнүн жыл башында калган калдыктан Кашка-Суу айылдык маданият үйүн ондоп-түзөөдөн өткөрүүгө каралган 4 132 200 (төрт миллион бир жүз отуз эки миң эки жүз) сом, эмгек акыдан үнөмдөлгөн 1 651,0 (бир миллион алты жүз элүү бир миң) сомду, айыл чарба багытындагы эмес жерлерден пландан ашыкча түшкөн 697, 500 (алты жүз токсон жети миң беш жүз) сом акча каражаты төмөнкүдөй тартипте бөлүштүрүлсүн:
Көмүр алууга -276,0 сом
Кара-Кабак мектепке печка алууга -250, 0 сом
Башкы планга -1 600 000 сом
Планшет РОВД - 230,8 сом
Жайылма айылына көчө жарык орнотууга - 200,0 сом
Кашка-Суу айылына көчө жарыгы (Бор-Тумшук) - 132,7 сом
“Кашка-Суу” балдар бакчасын жылытуу системасы - 150,0 сом
Техника алуу - 1100,0 сом
Канторананын тосмосу - 295,0 сом
МСЭКБуга (СЭС) - 150, 0 сом
Жайылма б б - 50, 0 сом
Камсыздандыруу соц Обьектилер - 619, 6 сом
Жайылма айылынын таза суусуна тех надзор -150,0 сом
Айыл чарбасын каттоо - 70,0 сом
ПСД -1000,0 сом
Кабык таза суу -30, 0 сом
Камера мектепке - 130, 0 сом
Ачык-Суу каналга ГСМ - 46,6 сом
2.Токтомду аткаруу Кашка-Суу айыл өкмөтүнүн Бөлүм башчысы К.Жалиловко милдеттендирилсин
3.Токтомдун аткарылышыны көзөмөлгө алуу жагы айылдык кеңештин бюджет, салык жана финансы боюнча туруктуу тапшырылсын.
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
Кашка-Суу айылдык кеңешинин 2025-жылдын
24-июлундагы № 3 токтомуна №1 тиркеме
|
№ |
Каналдын аталышы |
Жайгашкан айылы |
Каналдын узундугу |
Канча жерди суу менен камсыз кылат га |
|
1 |
Кайырма |
Ачык-Суу |
5000 |
258,0 |
|
2 |
Сыңар-Жар №1 |
Ачык-Суу |
3459 |
206,0 |
|
3 |
Сыңар-Жар №2 |
Ачык-Суу |
3520 |
335,0 |
|
4 |
25 га каналы |
Ачык-Суу |
3600 |
180,0 |
|
5 |
Така |
Ачык-Суу |
3695 |
564,0 |
|
6 |
Көлөгө-Өтөк |
Ачык-Суу |
9670 |
114,0 |
|
7 |
Көк-Кыйык |
Ачык-Суу |
3429 |
114,0 |
|
8 |
Беш-Кашар |
Ачык-Суу |
2600 |
183,0 |
|
9 |
Сары-Могол №1 |
Бурган-Суу |
23000 |
1280,0 |
|
10 |
Тели-Кум |
Бурган-Суу |
3000 |
230,0 |
Жооптуу катчы Г.Токсонбаева
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
1.Кашка-Суу айыл өкмөтүнун 2025-2030-жылдар үчүн түзүлгөн стратегиялык өнүгүү планы бекитилсин (тиркеме тиркелет).
2.Токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө айылдык кеңештин укук тартип, мыйзамдуулук, коомдук уюмдар менен байланыштар боюнча туруктуу комиссиясына тапшырылсын.
3.Токтомду Ош Юстиция башкармалыгынан каттоодон өткөрүү айылдык кеңештин жооптуу катчысы Г.Токсонбаевага милдеттендирилсин.
Кашка-Суу айыл аймактык кеңешинин 2025-жылдын
4-июлундагы №5 токтомуна тиркеме
Кашка-Суу айыл аймагынын 2025-2030 - жылдарга социалдык-экономикалык
өнүктүрүү программасы.
|
1-БӨЛҮМ. АЙМАКТЫН ЖАЛПЫ МҮНӨЗДӨМӨЛӨРҮ |
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
Географиялык абал |
Кашка-Суу айыл аймагы Ош облусунун чыгыш тарабындагы Чон-Алай районунда айыл жергенсинде жайгашкан. Аймак чыгыш тарабынан Алай, батыш тарабынанЧон-Алай районунун Чон-Алай айыл өкмөтү, түндүк тарабынан Баткен областы, түштүк тарабынан Тажикстан менен чектеш. Айылдык аймактын борбору – Кашка-Суу айылы. |
|
||||||||||||
|
Жалпы аянты (Га) |
213714,0 |
|
||||||||||||
|
Ландшафт жана жаратылыш шарттары |
Негизинен тоолуу аймак, деңиз деңгээлинен 2693-3050 метр бийиктикте жайгашкан. Кескин континенттик климат айыл чарбасынын өнүгүшүнө олуттуу таасирин тийгизет. Кыш мезгили 6 айга созулат жана катуу кар менен коштолот, минималдуу төмөнкү температура -15,-35 оС жетиши мүмкүн. Жай мезгилинде температура 15,25 оС чейин жетиши мүмкүн. Жайында орточо температура 20 оС, кышында 30 оС |
|
||||||||||||
|
АА калкы (адам) 8807 аялдардын саны: 4445 анын ичинде (айылдарда): |
|
|
||||||||||||
|
айыл . Кашка-Суу (АА борбору) |
|
|
||||||||||||
|
Ачык-Суу айылы |
2313 жаран, анын ичинде аялдар 1236 |
|
||||||||||||
|
Жайылма айылы |
704 жаран, анын ичинде аялдар 328 |
|
||||||||||||
|
С. Кабык |
899 жаран, анын ичинде аялдар 471 |
|
||||||||||||
|
С. Кара-Кабак |
812 жаран, анын ичинде аялдар 413 |
|
||||||||||||
|
С. Бурган-Суу |
541 жаран, анын ичинде аялдар 260 |
|
||||||||||||
|
С. Кичи Жайылма |
166 жаран, анын ичинде аялдар 99 |
|
||||||||||||
|
СЭӨПнын максаты |
Айыл өкмөттүн социалдык-экономикалык абалын терең анализдеп чыгуудан өнүгүүнүн стратегиялык максаттары:
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
2-БӨЛҮМ. КАЛК |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
2.1. (таблица) Калк жана эмгек ресурстары |
|
|
||||||||||||
|
Категория |
факт |
күтүлгөн. |
прогноз |
|
||||||||||
|
2025 ж. |
2026 ж. |
2027 ж. |
2028 ж. |
2029 ж |
2030 ж |
|
||||||||
|
Жыл башындагы туруктуу калктын саны (адам) |
8807 |
8850 |
8850 |
8950 |
9090 |
9500 |
|
|||||||
|
Өсүш темпи % |
0,49 |
1,13 |
1,13 |
1,56 |
4,51 |
|
|
|||||||
|
анын ичинде аялдар |
4445 |
4500 |
4500 |
4570 |
4600 |
4625 |
|
|||||||
|
Жыл башындагы эмгекке жарамдуу курактагы туруктуу калктын саны, (адам) |
5165 |
5200 |
5200 |
5250 |
5300 |
5389 |
|
|||||||
|
Өсүш темпи (%) |
0,68 |
0,96 |
0,96 |
0,96 |
0,95 |
|
|
|||||||
|
анын ичинде аялдар |
2530 |
2330 |
2330 |
2345 |
2359 |
2420 |
|
|||||||
|
Экономикалык ишмердиктин түрлөрү боюнча иштеген калктын саны (адам): |
497 |
500 |
500 |
510 |
515 |
522 |
|
|||||||
|
Айыл чарба |
354 |
326 |
326 |
322 |
320 |
310 |
|
|||||||
|
Өнөр жай: |
143 |
174 |
174 |
188 |
195 |
201 |
|
|||||||
|
Иштетүүчү |
25 |
29 |
29 |
30 |
35 |
39 |
|
|||||||
|
Электр энергиясы |
6 |
7 |
7 |
7 |
8 |
10 |
|
|||||||
|
Курулуш |
15 |
21 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|
|||||||
|
Соода |
34 |
44 |
44 |
45 |
49 |
52 |
|
|||||||
|
Транспорт жана байланыш |
46 |
52 |
52 |
55 |
56 |
58 |
|
|||||||
|
Башка кызматтар |
12 |
15 |
15 |
18 |
20 |
22 |
|
|||||||
|
Калдыктарды кайра иштетүү |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
7 |
|
|||||||
|
Жумушсуздардын саны (адам): |
115 |
100 |
100 |
95 |
90 |
80 |
|
|||||||
|
Өсүш темпи |
-13,04 |
-5 |
-5 |
-5,26 |
-11,11 |
|
|
|||||||
|
анын ичинде аялдар |
30 |
28 |
28 |
25 |
20 |
15 |
|
|||||||
|
Жакырчылыктын эң төмөнкү чегинде турган калктын саны (адам) |
30 |
28 |
28 |
22 |
20 |
15 |
|
|||||||
|
Өсүш темпи |
-6,66 |
-21,43 |
-21,43 |
-9,09 |
-25 |
|
|
|||||||
|
Миграцияланган эмгекке жарамдуу калктын саны (эл аралык миграция боюнча кеткендер, адам) |
450 |
435 |
435 |
412 |
400 |
375 |
|
|||||||
|
Өсүш темпи (%) |
-3,33 |
-5,29 |
-5,29 |
-2,91 |
-6,25 |
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
2.2. Эмгекке жарамдуу калктын өсүшүн, иш менен камсыз кылуу жана эмгек миграциясы маселелерин талдоо |
|
|||||||||||||
|
2025-жылы Кашка-Суу ААнын жалпы калкы 8807 адамды түздү , анын ичинен 2635 эркектер , аялдардын саны 2530 киши . Жылына төрөлгөндөрдүн саны 128 баланы түздү. Калктын өсүшүнүн болжолу жылына калктын өсүшүнүн 1% ашпайт . Божомолдоодо орто мөөнөттүү келечекте ички жана тышкы миграциянын өсүшү күтүлбөй тургандыгы, ошондой эле калктын сырттан агылып келиши эске алынган. Эмгекке жарамдуу калктын саны 5165 адамды түзөт. Орто мөөнөттүү келечекте эмгекке жарамдуу калктын өсүшү жогорку темптерди көрсөтпөйт жана болжол менен ошол эле деңгээлде сакталат, бирок бул мезгилден кийин бул чараларды ишке ашыруунун эсебинен жогору көрсөткүчтөрдү күтүүгө болот. Экономиканы өнүктүрүүгө багытталган программа, бул жаштардын сыртка агылышын олуттуу кыскартууга жана ошону менен эмгекке жарамдуу калктын кыйла олуттуу өсүшүнө алып келиши мүмкүн . Миграцияланган эмгекке жарамдуу калктын саны 2025-жылга карата 1281 адам убактылуу ички жана сырткы миграцияда, бул – республиканын башка региондорунун көрсөткүчтөрүнө салыштырмалуу бул өтө жогорку сан. Ал эми болжолдоодо мындай жогорку көрсөткүчтүн да азайышы каралганы менен, жаштар үчүн келечектүү жумуш орундарынын жоктугунан, ошондой эле ички миграциянын күчөшүнүн мүмкүн болуучу тобокелдиктерин эске алуу зарыл. Жаштарды ААа экономикада устөмдук кылган айыл чарба тармагында иштеши керек. Бирок акыркы жылдардагы кургакчылык,сугат суунун жетишсиздиги чооң көйгөйдү жаратып келет. СЭӨП калкты иш менен камсыз кылуу боюнча чараларды ишке ашырууну карайт:
Корутундулар жана сунуштар :
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
3-БӨЛҮМ. КЫЗМАТТАР ЖАНА ЖЕРГИЛИКТҮҮ ИНФРАСТРУКТУРА |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
3.1. (таблица) Кызматтар жана жергиликтүү инфраструктура |
|
|
||||||||||||
|
Категория |
факт |
күтүлгөн |
. прогноз |
|
||||||||||
|
2025-ж |
2026-ж |
2027-ж |
2028-ж |
2029-ж |
2030-ж |
|
||||||||
|
Ичүүчү сууга жеткиликтүүлүк (%) |
99 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
|||||||
|
Кожолуктарды катуу тиричилик калдыктары (КТК) ташып чыгаруу менен камтуу (%) |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
60 |
|
|||||||
|
Ички жолдордун жалпы узундугунан канааттандырарлык абалдагы асфальтталган ички жолдордун үлүшү (%) |
25
|
25 |
30 |
40 |
50 |
60 |
|
|||||||
|
Көчөлөрдүн жалпы санынан жарыктандырылган көчөлөрдүн үлүшү (%) |
75 |
80 |
85 |
90 |
95 |
100 |
|
|||||||
|
Спорттук секцияларга тартылган жарандардын саны (адам) |
20 |
45 |
50 |
55 |
60 |
65 |
|
|||||||
|
Маданият чөйрөсүндөгү ийримге катышкан жарандардын саны (адам) |
30 |
35 |
40 |
42 |
45 |
50 |
|
|||||||
|
Балдарды мектепке чейинки билим берүү менен камтуу (%) |
90 |
95 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
|||||||
|
Балдарды мектептик билим менен камтуу (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
|||||||
|
Медициналык персонал менен камсыздоо деңгээли (адам) |
246 |
235 |
235 |
230 |
220 |
200 |
|
|||||||
|
Калктын турак жай менен камсыз болушу (бир тургунга жалпы аянттын кв. м) |
0,10 га |
0,10 га |
0,10 га |
0,10 га |
0,10 га |
0,10 га |
|
|||||||
|
(башка көрсөткүчтөр) |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
3.2. Учурдагы кырдаалды анализдөө |
|
|
||||||||||||
|
Таза ичүүчү суу менен камсыз кылуу : 2025-жылга карата калктын 99% таза суу менен камсыз болду, бул төмөнкү көйгөйлөр менен шартталган:
АА калкынын 100% ын суу менен камсыз кылуу пландаштырылууда (ушул документтин 3.3-бөлүмүн караңыз).
Үй чарбаларын катуу калдыктарды чыгаруу менен камтуу ошондой эле көйгөй болуп саналат жана 2025-жылы 20% деңгээлинде гана күтүлөт, төмөнкү көйгөйлөр жогорку пайызга жетишүүгө тоскоол болууда:
2025-жылдын башында таштанды чыгаруу тарифи ар бир үй үчүн 100 сомдон белгиленип, жалпы кожолуктардын 25%ы төлөмдөн бошотулган.
Ички жолдордун абалы: Айыл аймактын ички жолдорунун узундугу жалпы 60,1 км тузот. 2025-жылга ААдагы асфальтталган жолдордун үлүшү 12% түзөт . ААнын жол тармагы төмөнкүдөй көйгөйлөргө туш болууда:
Коомдук жайларды көчөлөрдү жарыктандыруу менен камтуу 2024-жылы 75% түздү, бул маселени чечүү каражаттын жетишсиздиги жана АА калкы тарабынан уюштурулган демилгелердин жоктугу менен татаалдашат. 2025-жылы 78% га чейин жогорулатуу күтүлүүдө.
Спорт: ААдагы спортчулардын саны 2024-жылга карата 20 адам деп болжолдонууда, бул чоң көрсөткүч эмес, бирок 2025-жылга карата спорттук машыгуу үчүн материалдык базаны өнүктүрүү жана спортту жайылтуу жолу менен аны 50 адамга жеткирүү пландаштырылууда. Айыл аймакта спорттун өнүгүшүнө төмөнкү маселелер таасир этет:
Айыл өкмөт аппаратында жаштар менен иштөө жана спортту өнүктүрүү боюнча адистин жоктугунан улам каражаттын тартыштыгы курчуп жатат .
Маданий өнүгүү: Айыл аймакта 3 маданият үйү бар, 3 китепкана бар. 2025-жылга карата маданий иш-чараларга катышуучулардын саны 30 га жакын адамды түзөт, бул багытта дагы көйгөйлөр бар:
Ден соолук маселелери : Кашка-Суу айыл аймагында жалпы 2 уй булоолук дарыгерлер тобу айыл элине медициналык жардам көрсөтүп келет. Жалпысынан 31 кызматкер эмгектенет. Учурда оорукананын ичи жана сырты жакшы абалда. Бирок, кээ бир медициналык жабдуулар жок. Айылдын санитардык абалы канааттандырарлык. Жугуштуу оорулардын чыгышы, бала бакчаларды, мектептерди жабуу фактылары катталган жок. Саламаттыкты сактоо тармагында төмөнкүдөй көйгөйлөр байкалат:
Корутундулар жана сунуштар : Жергиликтүү аймактын инфраструктурасы , аны менен коштолгон кызматтар сыяктуу эле олуттуу жакшыртууга муктаж. -тиричилик таштандыларын чыгаруу соода туйундорунун жанына таштанды контейнерлеринин жетишсиздиги, таштандылардын сортолбогону жана жок кылынбаганы көйгөйлөрду жана полигондордун көзөмөлсүз өсүшүнө алып келет. Каржылоонун жетишсиздиги ички жолдорду канааттандырарлык абалда кармоого мүмкүндүк бербейт – алардын 40% гана катуу катмарга ээ. Маданиятты жана спортту өнүктүрүү үчүн жаңы обьектилерди түзүү, жабдууларды сатып алуу да талап кылынат. Ошентип, көпчүлүк кызматтарды көрсөтүүнүн деңгээли жана жергиликтүү маселелердин чечилиши АА инфраструктурасынын абалынан көз каранды, бул олуттуу инвестицияны талап кылат. СЭӨП жергиликтүү инфраструктураны калыбына келтирүү боюнча кадамдарды, анын ичинде суу түтүктөрүн, жол участокторун жана мектептерди курууну карайт. Бул долбоорлордун айрымдары республикалык бюджеттен, бюджеттик инвестициялардын, онуктуруу фондорунун жана АРИС менен кызматташуунун алкагында макулдашылган. Кээ бир долбоорлор үчүн каржылоону табыш керек. |
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
3.3. Жергиликтүү коомчулуктун артыкчылыктуу муктаждыктарына анализ жүргүзүү |
|
|
||||||||||||
|
Артыкчылык |
Мүмкүн болгон чаралардын жалпы сүрөттөлүшү |
Күтүлгөн натыйжа жана мөөнөттөр |
|
|||||||||||
|
1.Жайылма айылынын ички көчөлөрүнө таза суу түтүктөрүн тартып кирүү |
Таза суу түтүктөрүн айылдын ички көчөлөрүнө тартып киргизүү |
Айыл тургундарына ынгайлуу шарттар түзүлөт, жугуштуу оорулардын алдын алуу менен келечек муундарыбыздын ден соолугуна кам көрүлөт |
|
|||||||||||
|
2. Ачык-Суу айылындагы калкын ичүүчү таза суу менен камсыз кылуу |
Жаны скважина жана таза суу системасын куруу, суу системасын оңдоо |
2025 - 2026 - Борбордук суу түтүктөрү жана жаңы филиалдар салынат. Ичүүчү таза суу менен камсыз болгон калктын үлүшү 95% га чейин өсүүдө . |
|
|||||||||||
|
3. Ички жолдордун абалын калыбына келтирүү, таштак жолдорго асфальт төшөө |
Кабык, Кара-Кабак айылдарынын негизги жолдон айылга чейинки жолдорун асфальттоо, Кашка-Суу айыл аймагынын ички жолдоруна шагыл төшөө, тегиздөө |
2025 – 2026-2027-жылдары ички жолдордун абалы жакшырып, инфраструктураны жана экономиканы өнүктүрүүгө шарт түзөт |
|
|||||||||||
|
4. Көчөлөргө таштандыларды кайра иштетүүчү жабдууларды жана таштанды контейнерлерин орнотуу. |
Кашка-Суу айылындагы таштандыларды кайра иштетүү үчүн жабдыктарды сатып алуу, спец техникалар менен камсыз кылуу |
Айыл аймагы таштандыдан тазаланат 2025-2026-жылдары таштанды таштоочу контейнерлер орнотулуп, техника менен камсыздалат. |
|
|||||||||||
|
5. Мектепке чейинки билим берүүнүн жеткиликтүүлүгүн кеңейтүү |
Бурган-Суу айылына балдар бакчасын куруу .
|
2025 – 2026-2027-жылдарга бала бакча курулуп, кабыл алуу үчүн кезекте турган балдардын саны кыскарат. Балдарды мектепке чейинки билим берүү кызматтары менен камтуу 2026-2027-жылдарга 65%га чейин өсөт. |
|
|||||||||||
|
6. Кочо жарыктарын орнотуу |
Айыл тургундарынын кечкисин каттоосуна ынгайлуу шарт тузулот. |
Айыл аймагы кочо жарыктары менен камыздалат, жарандардын кечкисин каттоосуна ынгайлуу шарттар тузулот. |
|
|||||||||||
|
7. Бурган-Суу орто мектебине фудбол аянтчасын куруу |
Балдардын келечегине, ден соолуктарына жана жаман адаттардан алыс болуусуна шарттар түзүлөт. |
Жаш муундардын спорт менен машыгуусуна ынгайлуу шарттар түзүлөт. |
|
|||||||||||
|
8. Бурган-Суу айылынын көчөлөрүнө көчө жарыктарын орнотуу |
Айылдын көчөлөрү жарыктандырылат, айыл тургундарына жакшы шарттар түзүлөт. |
Айыл тургундарынын аксакалдарына кечкисин мечитке барууга, мектеп окуучуларына кечкисин сабактан чыгуусуна жана жүргүнчүлөргө жакшы шарттар түзүлөт. |
|
|||||||||||
|
3.4. Социалдык жана жергиликтүү инфраструктураны өнүктүрүүгө тиешелүү бюджеттик инвестицияларга керектөөлөргө анализ жүргүзүү |
|
|||||||||||||
|
Инвестициялык артыкчылыктар |
Мүмкүн болгон долбоорлордун жалпы сүрөттөлүшү |
Күтүлгөн натыйжа жана мөөнөттөр |
Бааланган наркы (миң сом) |
|
||||||||||
|
Ачык-Суу айылдарынын калкын ичүүчү таза суу менен камсыздоо |
Жаны скважина куруу, суу проводу |
2025-2026-жылдар |
АРИС аркылуу |
|
||||||||||
|
Бурган-Суу айылына бала бакчанын курулушу |
Жаңы имарат курулуп,ички жабдуулар эмеректер онолуп,кезек куткон балдардын саны азаят |
2025-2026-2027-жылдар |
25000,0 |
|
||||||||||
|
Кашка-Суу айылынын ички жол тармагын жакшыртуу |
Жылына Кашка-Суу айылынын 3 км ички жолдоруна асфальт төшөө иштерин жүргүзүү |
2025-2026 |
5000,0 |
|
||||||||||
|
Кашка-Суу айылында жабык спорт комплексинин курулушу |
Жаны спорттук комплекс курулуп,спортко болгон кызыгуу артат |
2025-2027 |
10000,0 |
|
||||||||||
|
Кара-Кабак айылына маданият үйүнүн курулушу |
Айылда маданият уйу жок болгондуктан жаны имарат курулат,жергиликтуу калктын руханий маданий байлыгы жогорулайт |
2025-2027 |
70 000,0 |
|
||||||||||
|
Кашка-Суу айылында муниципалдык базардын курулушу |
Калкты тейлоону жакшыртуу максатында муниципалдык базар жана коомдук мончо айыл аймактарын социалдык-экономикалык жактан өнүктүрүүгө чоң салым кошот. |
2025-2029 |
100,000,0 |
|
||||||||||
|
Жайылма айылынын ички көчөлөрүнө таза суу түткүтөрүн тартып келүү |
Айыл тургундарына ынгайлуу шарттар түзүлөт, келечек муундарынын ден соолугуна кам көрүлөт |
2025-2026 |
700,0 |
|
||||||||||
|
БАРДЫГЫ
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
4-БӨЛҮМ. ЭКОНОМИКАЛЫК ӨНҮГҮҮ |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
4.1. (таблица) Экономикалык өнүгүү (миң сом) |
|
|
||||||||||||
|
Категория |
факт |
күтүлгөн. |
прогноз |
|
||||||||||
|
2025 ж. |
2026 ж. |
2027 ж. |
2028 ж. |
2029 ж. |
2030 ж. |
|
||||||||
|
Негизги фонддор (юридикалык жактар боюнча, үй чарба секторун эсепке албаганда)- (жылдын аягына карата толук наркы боюнча) |
1224762,8
|
1225000,8
|
1227762,0
|
1228500,0
|
1229700,0 |
1350687,0 |
|
|||||||
|
Экономиканын негизги секторлору боюнча товарларды өндүрүү жана кызмат көрсөтүү көлөмү: |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Айыл чарба: |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Өсүмдүк өстүрүү |
4888,3 |
4890,0 |
5000,0 |
5300,0 |
5500,0 |
5700,0 |
|
|||||||
|
Мал чарбачылыгы |
44341 |
44500 |
46000 |
46500 |
46700 |
47000 |
|
|||||||
|
Юридикалык жактардын өнөр жай продукциясынын көлөмү |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Өнөр жай кызматтары |
1406,0 |
1500,0 |
1590,0 |
1600,0 |
1610,0 |
1650,0 |
|
|||||||
|
Жөнөтүлгөн продукциянын көлөмү |
8807,3 |
8900,0 |
9000,0 |
9500,0 |
9600,0 |
9800,0 |
|
|||||||
|
Курулуш - негизги капиталга колдонулган инвестициялар - ар кандай объектилер боюнча жалпы суммада |
60657,4 |
245000,0 |
245900,0 |
250000,0 |
260000,0 |
265000,0 |
|
|||||||
|
Экономикалык иштин түрлөрү боюнча көрсөтүлгөн рыноктук кызмат көрсөтүүлөрдүн көлөмү: |
- |
- |
- |
- |
-- |
- |
|
|||||||
|
Дүң жана чекене соода, автомобилдерди жана мотоциклдерди оңдоо |
197313,2 |
19735,0 |
19737,0 |
19740,0 |
19745,0 |
19750,0 |
|
|||||||
|
Мейманканалардын жана ресторандардын иши |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Транспорттук иш-чаралар жана жүктөрдү сактоо |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Маалымат жана байланыш |
1787,44 |
1790,0 |
1792,0 |
1793,0 |
1794,0 |
1795,0 |
|
|||||||
|
Финансылык ортомчулук жана камсыздандыруу |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Кыймылсыз мүлк операциялары |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Кесиптик, илимий жана техникалык ишмердүүлүк |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Административдик жана көмөкчү иш-чаралар |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Билим берүү |
1170,2 |
1175,4 |
1179,5 |
1180,0 |
1185,0 |
1190,0 |
|
|||||||
|
Саламаттыкты сактоо жана социалдык кызматтар |
602,52 |
610,1 |
615,9 |
620,0 |
625,0 |
630,0 |
|
|||||||
|
Искусство, көңүл ачуу жана эс алуу |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Башка тейлөө кызмат көрсөтүүлөрү |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Түз инвестициялар: |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Айыл чарба |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Өнөр жай |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Курулуш |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Соода |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
|||||||
|
Транспорт жана байланыш |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Башка кызматтар |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Калдыктарды кайра иштетүү |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Калктын кирешеси: |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Орточо номиналдык эмгек акы |
35000 |
35000 |
37000 |
37000 |
38000 |
38000 |
|
|||||||
|
Эмгек мигранттарынын которуулары |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Пенсиялардын орточо өлчөмү |
6900 |
7000 |
8000 |
9000 |
9300 |
9500 |
|
|||||||
|
Жөлөкпулдардын орточо өлчөмү |
2100 |
2100 |
2500 |
3000 |
3100 |
3500 |
|
|||||||
|
Чакан жана орто бизнестен түшкөн кирешенин орточо өлчөмү |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
4.2. Учурдагы кырдаалды жана экономикалык адистешүүнү талдоо |
|
|||||||||||||
|
Кашка-Суу айыл аймагында айыл чарба ( 60% ), соода продукциясы ( 50% ) үстөмдүк кылат. Кашка-Суу ААнын экономика тармактарынын түзүмү АА экономикасында айыл чарбасынын чоң үлүшү ( 60% ) аймактын экономикалык адистештирилгендиги менен түшүндүрүлөт. Мында мал чарбасы алда канча алдыда турат – жалпы айыл чарба продукциясынын 60% . Айыл чарба продукциясынын өсүү темпи да бир топ жогору. Ошол эле учурда ААнын агрардык сектору дагы бир катар көйгөйлөр менен мүнөздөлөт:
Мал чарба тармагында адистештирилген чарбалардан тышкары, сүт жана сүт азыктары үчүн үй малын пайдалануу кеңири колдонулат, бул үй чарбаларына кошумча пайда алып келет. Мындан тышкары, көрүнүктүү айыл чарба продукциясын өндүрүүдө анча активдүү эмес. Мамлекеттин жана бейөкмөт уюмдардын жардамы менен фермерлерди, аялдарды, жаштарды жана калктын аялуу катмарынын өкүлдөрүн окутуу боюнча иш-чаралар өткөрүлүп турат. Мал чарбачылыгын колдоо үчүн мындан ары фермерлерди окутуу программаларын колдоо, айыл чарбасында айыл чарба кооперативдерин түзүүгө дем берүү, жаш фермерлерге жардам көрсөтүү, калктын аярлуу катмарынын өкүлдөрүн мал чарбачылык көндүмдөрүн үйрөтүү пландаштырылууда. Ошондой эле алардын продуктуулугун жогорулатуу максатында жергиликтуу жана жаны породадагы койлорду асылдандыруунун жана багуунун эффективдуу методдорун ишке киргизуу боюнча чараларды ишке ашыруу белгиленген. Малды ветеринардык көзөмөлгө алуу жана эмдөө иштерин жакшыртуу боюнча чаралар каралат, ошондой эле саан уйларды багуу жана багуу технологиясы боюнча окуу-тарбия иштери жүргүзүлөт. Мындай иш-чараларга жаштардын, аялдардын жана калктын аялуу катмарынын өкүлдөрүнүн катышуусуна өзгөчө көңүл бурулат. ААнын аймагында климаттык оор шарттарга карабастан, айыл чарба өсүмдүктөрүн мындан ары өнүктүрүү үчүн жакшы өбөлгөлөр бар . Аймактын мал чарбасы адистештирилгендигин эске алып, бул жерде негизги басым тоют даярдоого бурулат. Буга көп жылдык чөптөрдүн жетиштүү жыштыгы бар аймактагы талаалар көмөктөшөт. Маданий чөптөрдүн ичинен эспарцет жана бир жылдык чөптөр (сулу) басымдуулук кылат, ошондой эле чөп катары да пайдаланылат. ААнын климаттык шарттарында картошка, сабиз ж.б. өстүрүү келечектүү болуп саналат. Ошондой эле бул жерде тоют даярдоо боюнча үзгүлтүксүз окуу иш-чаралары өткөрүлүп, фермер аялдарга жана калктын аялуу катмарына үрөн менен камсыздоодо колдоо көрсөтүлөт. Өсүмдүк чарбачылыгын өнүктүрүү боюнча чаралардын жана иш-чаралардын кеңири спектри каралат:
Экономиканын башка тармактары активдердин кыйла чектелген комплекси менен берилген. Бүгүнкү күндө ААда 30 дүкөн, кымыз жана сүт сатуучу соодагерлер (2,5-3 ай гана иштейт), 1 тигүү цехи, 3 май куюучу жай, 1 даяр пластик терезе-эшик цехи, 3 пескоблок чыгарган ишкерлер бар. 2024-жылы 1 тигүү цехи ачылып, аялдар жумуш менен камсыз болуп жатат. Экономиканын башка тармактарын өнүктүрүү үчүн төмөнкү чаралардын комплекси каралган:
Корутундулар жана сунуштар : ААнын экономикалык адистешүүсү мал чарбачылыгы бойдон калууда, анын үлүшүнө жалпы айыл чарба продукциясынын 60% туура келет . Буга климаттык шарттар жана ААнын географиялык жайгашуусу шарт түзөт. Мал чарбачылыгын мындан ары өнүктүрүү үчүн тоют менен камсыз кылууну көбөйтүү, фермерлерди окутуу жана ветеринардык көзөмөлдү жакшыртуу боюнча бир катар чаралар СЭӨПтө каралат. Өсүмдүк чарбачылыгынын артта калган тармагын экономикалык өсүштүн резерви катары каралып - бул жерде тоют өсүмдүктөрүн өстүрүү аркылуу өсүмдүк өстүрүүчүлүктү жана мал чарбачылыгын өнүктүрүүнү шайкеш келтирүүгө болот, мындан тышкары ирригацияны, үрөнчүлүктү өнүктүрүү боюнча чаралар каралган жана дыйкандарды окутууга көңүл бурулат. Өнөр жай өндүрүшүнүн көлөмдөрү жокко эсе, бул ААнын андан ары өнүгүүсүнө негиз болуп саналат. Айыл чарба продукциясын кайра иштетүүнү жана жеңил өнөр жайын (кийим тигүү өндүрүшүн) өнүктүрүүнү колдоо зарыл. АА үчүн келечектүү тармактардын бири туризм болуп саналат. Туристтик зоналарды уюштуруу жана башка жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдары менен тажрыйба алмашуу боюнча чаралар көрүлөт.
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
4.3. Экономикалык өнүгүү муктаждыктарын талдоо (анын ичинде тике (жеке) инвестициялар). |
|
|
||||||||||||
|
Артыкчылык |
Мүмкүн болуучу чаралардын жана долбоорлордун жалпы сүрөттөлүшү |
Күтүлгөн натыйжа жана мөөнөттөр |
Бааланган наркы (миң сом) |
|
||||||||||
|
Айыл жеринде ветеринардык кызматты уюштуруу (мал союу, эт сатуу жайларын) |
Курулуш иштерин айыл өкмөт жүргүзөт |
Дыйкандарды жана чарбаларды ветеринардык кызмат менен камтуу күчөйт |
1000,0 |
|
||||||||||
|
Дыйкандарды сапаттуу үрөн менен камсыздоого көмөктөшүү |
Дыйкандарды сапаттуу үрөн менен камсыз кылуу
|
Өсүмдүктөрдүн түшүмдүүлүгүн жана сапатын жогорулатуу |
50,0 |
|
||||||||||
|
Эгин себүү жана жыйноо мезгилинде дыйкандарды арзан күйүүчү жана майлоочу майлар менен камсыздоого мамлекет тарабынан жардам берүүгө көмөктөшүү |
Айдап себууну жана тушумду жыйноону тез убагында аяктоо
|
Айдоо жана тушумду жыйноо иштери оз убагында аяктайт |
400,0 |
|
||||||||||
|
Кабык айылындагы Кызыл-Ункур суу сактагычын 5 метрге которуу |
Кызыл-Ункур суу сактагысында суу сакталып, айыл тургундары сугат суулар менен камсыздалат
|
Айдоо жана тушумду жыйноо иштери оз убагында аяктайт |
150,0 |
|
||||||||||
|
ААгы боюнча техника жана техникалык шаймандар менен камсыз кылуу |
|
|
3000,0 |
|
||||||||||
|
БАРДЫГЫ жергиликтүү бюджеттин каражаттары |
|
|
||||||||||||
|
БАРДЫГЫ биргелешкен катышуу каражаттары |
|
|
||||||||||||
|
БАРДЫГЫ тике инвестициялар |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
4.4. Экономикалык өнүгүүгө тиешелүү бюджеттик инвестицияларга болгон муктаждыктарга анализ жүргүзүү |
|
|
||||||||||||
|
Инвестициялык артыкчылыктар |
Мүмкүн болгон долбоорлордун жалпы сүрөттөлүшү |
Күтүлгөн натыйжа жана мөөнөттөр |
Бааланган наркы (миң сом) |
|
||||||||||
|
Ачык-Суу айылындагы 3 км Мин-Жар каналын ишке киргизуу |
Мин-Жар канылынын 3 км жерин казып, бетондоп суу чыгаруу
|
Айыл тургундарынын пайдаланылбаган 100 га жери пайдаланууга берилет |
1500,0 |
|
||||||||||
|
Бурган-Суу айылынын каналдарынын апкачтарын ондоо жана бетондоо |
Апкачтардын жанылоо менен канлдарды бетондоо иштери |
Айыл тургундарынын сууга болгон муктаждыгы чечилет |
800,0 |
|
||||||||||
|
Кашка-Суу айылындагы Кызыл-Суу суусуна жайытты пайдалануу учун копуро салуу |
Копуроонун узуну 20 метр, туурасы 3,50 метр куруу
|
Айыл тургундарына алыскы жайыттарды пайдалануу учун, жакшы шарттар тузулот. |
8000,0 |
|
||||||||||
|
Кара-Кабак айылынын Кызыл-Суусунун көпүрөсүн капиталдык ондоодон өткөрүү |
Көпүрөөнүн узундугу |
Айыл тургундарынын жайлоого чыгуусуна жакшы шарт түзүлөт, элдин коопсуздугу сакталат. |
700,0 |
|
||||||||||
|
Кашка-Суу айылына жабык бассейин куруу |
Жаш муундарды сууда суузуго, спортко болгон кызыгуусун артыруу |
Келекчек муундарына сергек жашоого умтулуусуна жакшы шарттар тузулот. |
1500,0 |
|
||||||||||
|
БАРДЫГЫ бюджеттик инвестициялар
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
5-БӨЛҮМ. ИНКЛЮЗИВДҮҮ ӨНҮГҮҮ |
Темир иштетүүчү цех ачуу |
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
5.1. (таблица) Инклюзивдүү өнүгүү (адам) |
|
|
||||||||||||
|
Категория |
факт |
күтүлгөн. |
прогноз |
|
||||||||||
|
2025 ж. |
2026-ж. |
2027 ж. |
2028 ж. |
2029 ж. |
2030 ж. |
|
||||||||
|
Иштей ала турган ден соолугунун мүмкүнчүлүктөрү чектелүү адамдар (адам) |
125 |
130 |
135 |
140 |
145 |
150 |
|
|||||||
|
Иштей албаган оор майыптыгы бар адамдар (адам) |
95 |
90 |
90 |
90 |
85 |
85 |
|
|||||||
|
Өтө жакыр адамдар (адам) |
35 |
20 |
15 |
10 |
10 |
10 |
|
|||||||
|
Турмуштук оор кырдаалдагы балдар (адам) |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|||||||
|
Турмуштук оор кырдаалдагы үй-бүлөлөр (бир.) |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|||||||
|
Алыскы калктуу конуштардын калкы (адам) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Эмгек мигранттарынын жашы 18ге жете элек балдары (адам) |
45 |
40 |
35 |
25 |
25 |
20 |
|
|||||||
|
Этникалык азчылыктар (адам) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|||||||
|
Аялдар (адам) |
4383 |
4390 |
4405 |
4415 |
4420 |
4425 |
|
|||||||
|
Аялдар (калктын жалпы санынан% ) |
49,3 |
49,7 |
50,1 |
50,9 |
51,5 |
52,0 |
|
|||||||
|
Улгайган (жалгыз) (адам) |
23 |
22 |
20 |
20 |
20 |
20 |
|
|||||||
|
Калктын жалпы санындагы калктын аялуу топторунун бардык категорияларынын (аялдардан тышкары) жалпы үлүшү (%) |
7,59 |
7,70 |
7,79 |
7,85 |
7,90 |
7,95 |
|
|||||||
|
Гендердик зомбулук учурлары (бир.) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Кризистик борборлордун болушу (бир.) |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
5.2. Учурдагы кырдаалга анализ жүргүзүү |
|
|
||||||||||||
|
ААнын аймагында калктын аялуу топторуна кирген жарандардын 2025-жылга жалпы саны 333. Бул өтө чоң көрсөткүч эмес жана жакынкы жылдарда олуттуу өспөйт. Калктын аялуу топторунун структурасында ден соолугунун мүмкүнчүлүгү чектелген жарандар басымдуулук кылбайт. Кашка-Суу АА калкынын аялуу топтору Бул СЭӨП калктын аялуу катмарын колдоого гана эмес, ошондой эле социалдык жактан муктаж болгон калктын аялуу топторунун жашоо сапатын жакшыртуу максатында аларды аярлуу жарандардын категориясынан экономикалык активдүү субъекттердин категориясына которууга багытталган бир катар чараларды карайт. :
Өкмөттүк эмес уюмдар айрым маселелерди чечүүдө, мисалы, райондук, областтык жана республикалык деңгээлде иш алып барган кайрымдуулук уюмдары менен байланыштарды түзүүдө, үй-бүлөлүк зомбулуктан жан а чеккендерге жардам көрсөтүүдө. Мүмкүнчүлүгү чектелген адамдардын үй-бүлөлүк абалына жана ден соолугуна жана ички, тышкы миграциядагы жарандардын балдарына туруктуу мониторинг жүргүзүлөт. Жыл сайын жакырчылык менен күрөшүү боюнча атайын план түзүлүп, ишке ашырылууда. Жакырчылык жылына 9% азаят. Тобокел тобундагы балдарды коомго интеграциялоо боюнча чаралар иштелип чыккан жана ишке ашырылууда. Эмгек мигранттардын балдары менен иштөө боюнча комплекстүү иш-чаралар иштелип чыккан, ар бир үй-бүлөнүн балдары тыкыр көзөмөлгө алынган. Каттоодо турган мигранттардын балдарына тынымсыз мониторинг жүргүзүлүп, жыйынтыгы боюнча тиешелүү мамлекеттик органга отчет берилет. Социалдык маселелер боюнча адистер, мектеп директорлору жана үй-бүлөлүк дарыгерлер тобунун жетекчиси менен биргеликте балдардын укуктары боюнча маалымат стенддери иштелип чыгып, жайгаштырылат. Корутундулар жана сунуштар : Аярлуу топтор калктын жалпы санында өтө чоң үлүшүн түзбөйт, бирок ошого карабастан, Эмгек, социалдык камсыздоо жана миграция министрилиги тарабынан даректүү материалдык жардамдан тышкары, калктын аялуу катмарынын өкүлдөрүн иш менен камсыз кылуу боюнча бир катар чараларды көрөт. Аларды кол өнөрчүлүккө жана айыл чарба өндүрүшүнө тартуу. Бул маселелерде акционердик коом бизнестин жана коммерциялык эмес уюмдардын жардамына таянат. Айрым долбоорлор буга чейин макулдашылган жана СЭӨП негизинде ишке ашырылат. |
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
5.3. Инклюзивдик өнүгүү муктаждыктарына анализ жүргүзүү |
|
|
||||||||||||
|
Артыкчылык |
Мүмкүн болуучу чаралардын жана долбоорлордун жалпы сүрөттөлүшү |
Күтүлгөн натыйжа жана мөөнөттөр |
|
|||||||||||
|
Атайын адистер менен келишим түзүлүп кийиз менен иштөө боюнча окуу курстарын окутуу. |
Азык-түлүк программасы аркылуу калктын аялуу катмарын окутууну уюштуруу, мисалы: Сыр жасоо, кийиз буюмдарын жасоо |
2025-2026-2027 |
|
|||||||||||
|
Жакыр жашаган уй-булоолорду колдоо, маралдык жана материалдык жактан колдоо корсотуу, билимин жогорулатуу |
Кышкысын көмүр сатып алуу үчүн айыл өкмөтү демөөрчүлөр менен тыгыз иш алып барып, көмүр отуну менен аз камсыз болгон үй-бүлөлөрдү камсыздоо |
Ар жылы |
|
|||||||||||
|
Кошумча киреше алуу үчүн үй кожойкелерин ишке орноштуруу, ар кандай окуу курстарына, долбоор жазууга комоктошуу |
Айыл аймагынын калктын аялуу катмарындагы аялдарды иш менен камсыз кылуу мүмкүнчүлүктөрүн табуу үчүн ишкерлер жана өкмөттүк эмес уюмдар менен сүйлөшүүлөрдү жүргүзөт. |
2025-2029 |
|
|||||||||||
|
Жакырчылыкты азайтуу үчүн калктын аялуу топторунун арасында өсүмдүк өстүрүү боюнча ар кандай тажрыйбаларды жайылтуу Кластердик ыкмалар менен иштөө тажрыйбасы бар адистер менен тажрыйба алмашуу |
. |
|
|
|||||||||||
|
Бардык каражаттар жергиликтүү бюджеттен |
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
6-БӨЛҮМ. МЕЙКИНДИК |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
6.1. (таблица) Мейкиндик |
|
|||||||||||||
|
Категория |
факт |
күтүлгөн. |
прогноз |
|
||||||||||
|
2025 ж. |
2026 ж. |
2027 ж. |
2028 ж. |
2029 ж. |
2030 ж. |
|||||||||
|
Аймактын жалпы аянты (га) |
213714 |
213714 |
213714 |
213714 |
213714 |
213714 |
||||||||
|
Жер категориялары (га): |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
Айыл чарба жерлери (бардыгы): |
68803.28 |
68780,0 |
68770,0 |
68760,0 |
68750,0 |
68720,0 |
||||||||
|
анын ичинде айдоо аянттары |
4817 |
4817 |
4817 |
4820 |
4822 |
4830 |
||||||||
|
сугарылбаган |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
сугат айдоо жерлер |
4725.87 |
4725,8 |
4725,8 |
4725,8 |
4725,8 |
4725,5 |
||||||||
|
анын ичинде жайыттар |
84723 |
72323 |
72320 |
72315 |
72315 |
72313 |
||||||||
|
анын ичинде жеке |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
анын ичинде АЖМФ |
2114 |
2114 |
2114 |
2114 |
2114 |
2114 |
||||||||
|
анын ичинде иш жүзүндө колдонулган |
816,0 |
1000 |
1057 |
1057 |
1050 |
1050 |
||||||||
|
анын ичинде колдонулбаган (баланс) |
1298 |
1114 |
1057 |
1057 |
1060 |
1060 |
||||||||
|
Өнөр жай, транспорт, байланыш, коргоо жана башка багыттагы жерлер (бардыгы): |
295,12 |
300 |
310 |
315 |
317 |
320 |
||||||||
|
Иш жүзүндө колдонулган |
295,12 |
300 |
310 |
315 |
317 |
320 |
||||||||
|
Колдонулбаган (баланс) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Калктуу конуштун жерлери (бардыгы): |
493,6 |
513 |
533 |
560 |
560 |
565 |
||||||||
|
анын ичинде турак жай курулушу |
464,6 |
464,6 |
480 |
500 |
500 |
510 |
||||||||
|
Иш жүзүндө колдонулган |
464,6 |
464,6 |
480 |
500 |
500 |
500 |
||||||||
|
Колдонулбаган (баланс) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Өзгөчө корголуучу жаратылыш аймактарынын (ӨКЖА) жерлери |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Токой фондусунун жерлери |
288 |
288 |
288 |
288 |
288 |
288 |
||||||||
|
Суу фондусунун жерлери |
1036 |
1036 |
1036 |
1036 |
1036 |
1036 |
||||||||
|
Запастагы жерлер: |
142798 |
142798 |
142798 |
142798 |
142798 |
142798 |
||||||||
|
Иш жүзүндө колдонулган |
142798 |
142798 |
142798 |
142798 |
142798 |
142798 |
||||||||
|
Колдонулбаган (баланс) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Аймактын айыл чарба жерлеринин жалпы аянтындагы иш жүзүндө пайдаланылуучу айыл чарба жерлеринин үлүшү (%) |
53 |
62 |
65 |
65 |
67 |
67 |
||||||||
|
Инженердик инфраструктура менен камсыздалган турак жай куруу үчүн арналган жер участокторунун аянтынын үлүшү (%) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Инженердик инфраструктура менен камсыз кылынган өндүрүштү жайгаштыруу үчүн арналган жер участокторунун аянтынын үлүшү (%) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Категория боюнча пайдаланылбаган же кошумча жерлерди пайдалануу зарылдыгынын прогнозу (га): |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
Айыл чарба жерлери |
68803,28 |
68803,28 |
68803,28 |
68803,28 |
68803,28 |
68803,28 |
||||||||
|
Өнөр жай, транспорт, байланыш, коргоо жерлери жана башка багыттагы жерлер (бардыгы) |
295,12 |
300 |
310 |
315 |
320 |
320 |
||||||||
|
Калктуу конуштун жерлери (турак жай курулушу) |
493,6 |
513 |
533 |
560 |
560 |
560 |
||||||||
|
Токой фондусунун жерлери |
288 |
288 |
288 |
288 |
288 |
288 |
||||||||
|
Суу фондусунун жерлери |
1036 |
1036 |
1036 |
1036 |
1036 |
1036 |
||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
6.2. Учурдагы кырдаалга анализ жүргүзүү |
|
|
||||||||||||
|
Жалпысынан алганда, айыл аймагынын аймагында сугат жерлер жетиштүү – 5048 га түзөт. Кашка-Суу айыл аймагындагы пайдаланылбай жаткан 290 га жер суунун тартыштыгынан пайдаланылбай жатат. Акыркы 3 жылда көп жылдык чөптөр өскөн жерлердин аянты көбөйдү, бул айыл чарба өсүмдүктөрүн өнүктүрүүгө жакшы таасирин тийгизет: биринчиден, топурактын түшүмдүү катмары, чөлгө айланышы жукарып, шамал жана суу менен учуп кеткен жана эрозияга дуушар болуп, калыбына келе баштады. Экинчиден, аймактын тоютка болгон муктаждыгы толугу менен канааттандырылып, аларды сатууда көйгөйлөр болгон жок. Жер участокторун өнөр жай жерлерине которуу жолу менен жаңы өнөр жай зоналарын түзүү пландаштырылууда Мындан тышкары, турак жай куруу үчүн жерлерди трансформациялоо талап кылынат. Ошондой эле жаңы социалдык объектилерди куруу үчүн бош жаткан жерлерди пайдалануу пландалууда. Социалдык шаарча куруу максатында демөөрчүлөр менен иш алып барылып, келишимдер түзүлүүдө. |
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
6.3. Мейкиндик планынын элементтери |
|
|
||||||||||||
|
Мейкиндик планын өзгөртүүдөгү чаралар же ниеттер: |
Күтүлгөн жыйынтыктар: |
|
||||||||||||
|
Кашка-Суу айылына жабык бассейин куруу учун 1 га жер аянтын болуп беруу |
Айыл тургундары жана келечек муундары учун сергек жашоого умтулууга жакшы шарттар тузулот. |
|
||||||||||||
|
Турак жай фондунун 174 га жерлерин трансформациялоо |
Айыл тургундарынын саны 13% га кобойтууго оболго тузот. |
|
||||||||||||
|
Тамчылатып сугаруу 5 га жер аянты трансформацияланып, убактылуу пайдаланууга берилди. |
Тамчылатып сугаруу 5 га жер аянты трансформацияланып, убактылуу пайдаланууга берилди. |
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
7-БӨЛҮМ. АЙЛАНА-ЧӨЙРӨ |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
7.1. (таблица) Айлана-чөйрө |
|
|||||||||||||
|
Категория |
факт |
күтүлгөн |
. прогноз |
|
||||||||||
|
2025 ж. |
2026 ж. |
2027 ж. |
2028 ж |
2029 ж |
2030 ж |
|
||||||||
|
Жаратылышты коргоо зоналарынын, ӨКЖА, микрокоруктардын аянты (га) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Токойлор ээлеген аймак, анын ичинде жайылма токойлор (га) |
288,6 |
290 |
300 |
310 |
3015 |
320 |
|
|||||||
|
Токойлорду калыбына келтирүү (га) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Деградацияланган жайыттардын аянты (га) |
400 |
300 |
200 |
100 |
100 |
100 |
|
|||||||
|
Малдын жайытка болгон жүгү (1 айда 1 гектарга шарттуу малдын башынын саны) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|||||||
|
Деградацияланган жайыттардын жалпы жайыт аянтына карата үлүшү (%) |
0,004 |
0,003 |
0,002 |
0,001 |
0,001 |
0,001 |
|
|||||||
|
Деградацияга дуушар болгон айыл чарба жерлеринин аянты (га) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Деградацияланган жайыттардын жалпы аянтына карата калыбына келтирилген жайыттардын үлүшү (%) |
0,004 |
0,003 |
0,002 |
0,001 |
0,001 |
0,001 |
|
|||||||
|
Энергияны үнөмдөө. Кожолуктардын жылытуу үлүшү (%): |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
борбордук жылытуу |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
электр энергиясы |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
газ |
- |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
меш жылытуу |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
|||||||
|
башка орнотуулар |
--- |
- |
- |
|
|
|
|
|||||||
|
башка кайра жаңылануучу булактар же энергияны үнөмдөөчү орнотуулар (мисалы, көпкө күйүүчү мештер ж.б.) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
КТК полигондорунун саны (даана) |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
|
КТКны кайра иштетүү боюнча ишканалар же коңшу аймактардагы мындай ишканалар менен макулдашуу (бир.) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Санкцияланбаган полигондордун саны (бир.) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Кен казып алуу тармагынын объекттери (бир.) |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
|
Экологиялык тобокелдиги жогору кен казып алуу тармагынын объекттери (даана) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
Тазалоочу курулмалар аркылуу өткөн саркынды суулар (%) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
7.2. Учурдагы кырдаалга анализ жүргүзүү |
|
|||||||||||||
|
Кашка-Суу айыл аймагында жалпысынан абасы таза, суулары таза. Айыл аймакта шамал көп болгондуктан бак дарактарды көп өстүрүшбөйт. Токой, чычырканак жокко эсе. Айылдын климаты дыйканчылык, арпа, буудай , көп жылдык чөптөрдү өстүрүүгө туура келет. Жайкысын мал чарбачылык менен. |
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
7.3. Экология маселелери |
|
|||||||||||||
|
Артыкчылык |
Мүмкүн болгон чаралардын жалпы сүрөттөлүшү |
Күтүлгөн натыйжа жана мөөнөттөр |
|
|||||||||||
|
Айлана чойрону коргоо боюнча, видео роликтерди тартуу жана айылдык группаларга жайылтуу |
Аппарат кызматкерлери, коомдук активисттер менен бирге видео роликтерди тартып, элге жайылтуу |
Калк арасында айлана чойрону коргоого болгон коз караштары озгорот. |
|
|||||||||||
|
Айлана -чойронун булганышынын алдын алуу учун, курулган полигонду кайрадан ондоп салуу
|
Полигонду терен кылып казып, айланасын тосуу. Тогулгон мусорлорду, техникалардын жардамы менен комуп туруу. |
Айлана-чойронун тазалыгы сакталат. Шар, мусурлар шамалда учбай, орттолуп жок кылынат. |
|
|||||||||||
|
Жер кыртыштарын сактоо менен “Жашыл мурас” акциясын колдоо |
“Жашыл мурас” айциясынын негизинде айылдарда бак дарактар олтургузуп, корктондуруу |
Айыл аймакка караштуу айылдарда жылына 750 дон кем эмес бак дарактын турлору (ийне жалбырактуу, жазы жалбырактуу) олтургузулат. Айыл ичи корктондурулот. |
|
|||||||||||
|
Экотех, райондук, облустук тийиштуу адистер менен биргеликте экологиялык маселелерди чечуу |
Айыл окмот жана органдын, райондун тийиштуу адистери менен бирге иш алып барылат. |
Айлана-чойрону коргоо боюнча туруктуу иш алып барылат. Жыйынтыгында эл арасында туура коз караштар пайда болот. |
|
|||||||||||
|
Пикке таштанды таштабоо учун баннерлерди (лозунг) чыгарып, орнотуу жана таштанды таштоочу урналарды уюштуруу. |
Айыл окмот тарабынан баннерлер чыгарылып, эл коп чогулган жерлерге илинет. |
Туристердин коп келишине шарттар тузулуп. Окмотун бюджетине чон салымдар кошулат. Туризимди онуктуруу учурдун талабы. Андыктан айлана-чойрону коргоо, таштандыдан сактоо ар бирибиздин жарандык милдетибиз. |
|
|||||||||||
Башчы А.Кудратиллаев
Айыл өкмөтүнүн башчысынын
орун басары-жооптуу катчы А. Кудайбергенова
Экономист-статист Болотбек к Н
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
1.Кашка-Суу айыл өкмөтүнө Мамлекеттик лизинг компаниясы” ААК аркылуу лизингге кызматтык унаа жана атайын техника алууга макулдук берилсин.
2.Тиешелүү иш кагаздарын даярдоо жагы Кашка-Суу айыл өкмөтүнүн башчысы А.И.Кудратиллаевге милдеттендирилсин.
3.Токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө айылдык кеңештин укук тартип, мыйзамдуулук, коомдук уюмдар менен байланыштар боюнча туруктуу комиссиясына тапшырылсын.
4.Токтомду Ош Юстиция башкармалыгынан каттоодон өткөрүү айылдык кеңештин жооптуу катчысы Г.Токсонбаевага милдеттендирилсин.
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
1.Башка райондон келип Кашка-Суу айыл аймагынын жайыттары аркылуу өткөн малдарга бир жолку алынуучу төлөм төмөнкүдөй өлчөмдө бекитилсин:
- Чоң бодо малдарга - 20 сом;
- Кой- эчки үчүн - 10 сом.
2. Бекитилген сумманы убагында чогултуу жагы “Кашка-Суу” муниципиалдык ишканасынын башчысы З.Мамазияевге милдеттендирилсин.
3. Токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө жагы айылдык кеңештин Жер, турак жай жана жайыт боюнча туруктуу комиссиясына тапшырылсын
4. Токтомду Ош Юстиция башкармалыгынан каттоодон өткөрүү айылдык кеңештин жооптуу катчысы Г.Токсонбаевага милдеттендирилсин.
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
Кыргыз Республикасы
Ош облусу
Чоң-Алай району
Кашка-Суу
айыл аймагынын
айылдык Кенеши
Кыргызская Республика
Ошская область
Чон-Алайский район
айылный Кенеш
Кашка-Сууйского
айыльного аймака
1.Кашка-Суу айыл аймагына караштуу Ачык-Таш участкасында жайгашкан МАЛ (Международный альпинистский лагер) Памир туристик фирмасынын менчигинде турган 81 га жайыт, 1,55 га курулуштардын алдындагы жерлер 8,43 га башка жерлер жер аянттарын Кашка-Суу айыл өкмөтүнүн карамагына кайтарып алуу жагы тиешелүү органдардан суралсын.
2.Токтомду аткаруу жагы айылдык кенештин алдындагы экономика, инвестиция тартуу, жер жана агрардык реформа боюнча комиссиянын курамына жана Кашка-Суу айыл аймагынын башчысы А. Кудратиллаевке милдеттендирилсин.
3.Токтомду Ош Юстиция башкармалыгынан каттоодон өткөрүү айылдык кеңештин жооптуу катчысы Г.Токсонбаевага милдеттендирилсин.